2008-02-02

Det hemska slutet för Doris Days pudel

Då jag under en tid inte haft någon internetuppkoppling hemma har jag roat mig med att läsa Piers Morgans, den tidigare chefredaktören för The Daily Mirror, bok om sin tid som chefredaktör. Det är en makalös historia om gigantiska egon, hånfulla britter, stora sexskandaler, Irak-kriget och det brittiska kungahuset.

Roligast är historien om Doris Days pudel.

Kent Gavin, kunglig fotograf, ska pensionera sig och vid hans avskedsfest börjar historier berättas om hans liv:

"Det fanns många stora berättelser, men ingen som kunde slå den gången han fotograferade Doris Day i hennes Manhattan-lägenhet åtta våningar upp. Kent lämnades ensam med superstjärnans älskade hund, medans hon svarade i telefon, och började kasta runt en liten boll för den att hämta.

Allt gick bra, tills han kasta lite för hårt, hunden sprang iväg för att hämta den, och Kent plötsligt tills sin förfäran insåg att fönstret var öppet.

Slut på Doris Days hund.

När hon kom tillbaks in i rummet berättade en chockad Kent: 'Jag är hemskt ledsen, men det har skett en förskräcklig olycka - er hund har fallit ut från fönstret.'
'Vad?' tjöt Doris och sprang snyftandes till hissen.

Minuter senare vaggade hon sin döda, mosade hund i sina armar på gatan.

Och vad gjorde dess mördare? 'Jag tyckte jag skulle ta några foton när jag ändå var där', erkände han.


Nästa dags Daily Mirror bar rubriken VÄRLDSEXKLUSIVT: DORIS DAY GRÅTER ÖVER DÖD HUND. (Bild av Kent Gavin)."

Den enes död, den andres bröd.

Inga kommentarer: