2007-11-15

Twisted Sister favorit i Ecuador

Häromdagen skrev jag om att Twisted Sister skulle spela i Sverige. Idag läser jag att Ecuadors nyvalde president, Rafael Correa, använde deras klassiska låt "We're not gonna take it" som vallåt. Correa har jag annars haft mycket roligt åt sen han vägrade att förlänga avtalet för den militärbas USA har i landet om inte Ecuador i sin tur fick placera en militärbas i Miami:

"Om det inte finns några problem med att ha utländska soldater på ett lands mark borde de naturligtvis låta oss ha en ecuadoriansk bas i de förenta staterna."

Twisted Sister i sin tur verkar ändå ha föredragit Al Gore framför George Bush, trots att Al Gore drog dem inför senaten under sina attacker mot den ondsinta hårdrocken. Dee Snyder kommenterade det enkelt:

"För mig är allt egalt om det inte finns en planet att bråka på. Gore är en stor miljövän. Jag är 45 år gammal och står inför situationen att två av mina största nemesis kan bli president och förste fru i USA. Så jag låtsas att de aldrig hände."
Här nere kan ni se den fulla videon för Twisted Sisters "We're not gonna take it".


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om något europeiskt land nångång vågade stå upp mot USAs krav sådär som Ecuador gjorde. Jag tänker t.ex. på när Brasilien började ta fingeravtryck på bara USAs medborgare som en motreaktion på deras säkerhetshysteri. Kanske vi kunde ansöka om att få ha några hemliga fängelser där? Några tortyrcentra? Hur skulle det låta?

Hampus Eckerman sa...

Jag tycker det vore kul nog om vi delade ut lika roliga visumpapper på planen, fast med amerikansk tvist:

Har du någonsin varit krigsförbrytare under Vietnam-, Irak- eller något av alla de andra otaliga krigen som USA varit med och starta?

Är du terrorist eller har du någonsin varit anställd i CIA och deltagit i blackop-operationer?

Har du någonsin arresterats för knarkbrott eller gått vid ett amerikanskt college där ni inte stannade vid halsbloss?