2007-11-18

Mellanöstern?

4 kommentarer:

Ida sa...

hhehehe...!
Tack för ett gott skratt ..!
Han är sååååå sot :o)
I barndomen såg jag många filmer med den här sympatiska figuren.
Jag kallade honom "Balla-Bombo" pga musiken och ljudeffekter när han "talar" :o)

Och ja - riktig bra synonym för mellanösterns konflikt. Mitt i prick!

Hampus Eckerman sa...

I Sverige kallades han "Linus på Linjen" och kördes alltid mellan de olika programmen på TV. Tror det gjorts mer än 200 avsnitt med honom.

Anonym sa...

Minns du teckno-film Baltazar..?
Den "förskare" som har labb och uppfinner massor av roliga saker...
Den kommer från mitt tidigare hemland.
Men själv gillade jag mest Linus på linijen. Jag önskade att kunna rita så bra att han dyker upp på min papper också :o)

Hampus Eckerman sa...

Professor Balthazar är KUNG!