2007-11-12

Israelisk jihad mot muslimska orcher?

Så här ser muslimer ut enligt bloggen "Jihad i Malmö", omtyckt bland Israel-vänner som Sleeping Mossad och Sverigemokraterna.

Philip Roth med magproblem?

Tja, personligen tycker jag att personen på bilden har större likheter med Philip Roth än med de muslimer jag känner. Fast i så fall efter ett gyttjebad och med för mycket wasabinötter i munnen. Jihad i Malmö menar att muslimerna idag utgör en Femte Kolon. Med detta menas, om man förstår länkandet rätt, att muslimerna idag har för stora likheter med Karl Gerhard som skrev kupletter mot Nazi-Tyskland.


Jag känner mig dock lika tvivlande till Karl Gerhard-liknelsen som till bilden på den gyttjebadande Philip Roth. Ännu konstigare blir Jihad i Malmös märkliga länkande gällande den enorma muslimska konspirationen (jo, det skrivs faktiskt så). Där hänvisas till den onda muslimska välgörenhetsrörelsen Holy Land Foundation som sällsynt illasinnad och konspiratorisk. Att dessa orchiska konspiratörer faktiskt granskats under 14 år och frikäntsnära 200 punkter i amerikansk domstol bekymrar inte Jihad i Malmö. En orch är en orch och skall således huggas ned med svärd eller yxa.

För alla som läst Sagan om Ringen vet ju att orcherna är genomonda varelser. De har inte barn eller familj, de slår ihjäl varandra och äter upp små gulliga hobbitar. Naturligtvis ska de väl svältas ihjäl så de inte kan hjälpa till med mat och sjukvård åt palestinier? Och eftersom alla vittnen mot Holy Land Foundation bestått av anonym israeler måste de ju ha rätt! Vem kan bry sig att jurymedlemmarna beskrev åtalet mot Holy Land Foundation som "ihopsytt av makaroni-nudlar, det fanns så lite bevis"?

Nej, när Malmös pro-israeliska jihadare är i farten är varje avhugget orchhuvud en seger för rättvisan. Och Israel.

Uppdaterat 2007-11-12: Jihad i Malmö har nu uppdaterat bloggposten. Muslimerna är fortfarande orcher, men inte fullt lika konspiratoriska. Dessutom fick jag alltför många billiga poäng på den vilket malmö-jihadisterna uppenbarligen ogillar.

11 kommentarer:

Patrik sa...

Jag tror du missat något i liknelsen.

Hampus Eckerman sa...

På Philip Roth? Jag tyckte att han faktiskt såg ganska lik ut. Egentligen tänkte jag på den bild som DN publicerade i lördags, men kunde inte hitta den på nätet.

Anonym sa...

Jösses, som min muslimske grabb säger!

Det var inte lite muslimerna har för sig. Om alla dessa konspirationsteorier stämmer måste muslimerna vara väldigt speciella. Såna som inte har barn, som inte äter, sover eller går på toa. All deras tid går tydligen till att konspirera om hur man ska slå sönder den västerländska civilisationen.

Hampus Eckerman sa...

Säger han verkligen Jösses? Det uttrycket trodde jag bara användes av Jinge och 91:an. :)

Anonym sa...

Ja, Hampus, han säger så. Jag tycker att det låter så gulligt varje gång :)

Ida sa...

Men det är inte så konstigt att muslimer säger Jösses! Det är väluppskattad profet inom islam.
Problemmet är att jag brukar säga "Halleluja!" :o) precis som att jag tillhör Livets Ord eller liknande :o)

Men, hela antisemitism baseras på myter om judar liksom den att "judar slaktade (offrade) kristna pojkar", eller att "judar vill ta över världen"... "att pesten har kommit pga judar" etc.
Nu är det dags att skapa konspirationsteorier och skrämmande myter om muslimer.
Judar som gick genom liknande förföljerser borde visa mer omtanke ...(!) men, tyvärr, tvärtom - israeliska bloggar kokar av islamhat och stöd till liknande konspranter som Jihad i Malmö.

Hampus Eckerman sa...

En gång fick jag höra en person som menade att pestens utbredning var baserad på inlandsisens utbredning. Verkade ungefär lika logiskt som att judar skulle ha spritt den.

Hampus Eckerman sa...

Användaren Jorma ville lägga in den här kommentaren (la in den i mitt namn eftersom jag inte listat ut hur man annars redigerar bort länkar):

Nej du! Sätt inte in egna uppfattningar om vad jag tycker och tänker,tack!
Och gör inga anspelningar på att jag har något emot andra raser, för folks raser har inget med varje enskild individ att göra. Jag är emot Islam och allt vad det står för, och att kritisera en religon har inget med folks utseende eller etnisk tillhörighet att göra. Jag har flertalet...ja en hel del personer i min vänskapskrets vilka ej är etniska svennar. Och detta inkluderar mig själv. Som sagt, jag är emot Islam som religon och dess utbredning i Sverige.

Hampus Eckerman sa...

Tjena Jorma, är det du på bilden eller varför tror du bloggposten var riktad mot dig? Och vad du tycker om den orchiska rasen har jag nog inte frågat om, även om det är kul att du vill prata om det.

Roligt annars att du inte är rasist eftersom du har en del polare som är finnar. Det är en fin förklaring som jag tar till hjärtat. Synd bara att du är emot fred, solidaritet och rättvisa. För även det är ju saker om Islam står för. Men du blir nog bättre till mods om du tar en pepparkaka!

Hampus Eckerman sa...

Det här var roligt. Nyss skrev "Jorma" till om att han inte var finne utan namne till en tysk SS-soldat! Sen fick han ett utbrott och tjoade om puckon och tyskar. Så jag tog bort hans kommentar.

En liten grogg och sportnytt så kanske han tar det lugnare nästa gång.

Anonym sa...

"En liten grogg och sportnytt så kanske han tar det lugnare nästa gång"

Så blir nog aldrig fallet.:-)