2008-01-30

När jag blev uppringd av Göran Persson

På fredag kommer jag få min nya internetuppkoppling installerad och då kommer min blog ta ordentlig fart igen. Tills dess vill jag bjuda på denna gamla klassiker.

Den är från radioprogrammet Pippirull som på den tiden gjorde många samtal hem till folk. En av de som blev uppringda var jag. I det här fallet låtsas en av programmets immitatörer att han är Göran Persson som vill kommentera en insändare jag skrivit tidigare i veckan. Jag har där undrat över hur Göran Persson kunnat skapa en regim som låter svenska bolag sponsra israeliska krigsförbrytelser.

Göran Persson svarar då:
"Med en vilja utav stål."

Lyssna själva!

Missa inte heller (observera, satir):
  • Praktikant-Fredrik besöker judiska församlingens ordförande och undrar när palestinierna ska sluta ockupera israelisk mark.

  • Jan Guillou blir uppringd och tillsagd att han blivit utnämnd till hedersdoktor vid hebreiska universitetet i Jerusalem, i själva verket är det Per Ahlmark som fått utmärkelsen.

  • Ruth Goldmann är upprörd över att irakier och iranier ska få bära huvor vid demonstrationer för att ha hemlig identitet.

2 kommentarer:

Jinge sa...

Fan vad häftigt! :-)

Undrade du inte vad ända in i he&%¤te som pågick? :-)

Hampus Eckerman sa...

Njae, jag var lite skeptisk redan från början. Trodde det var ngn som skulle vara rolig. Och det var det ju. :)

Sedan hade jag polare som ringde fyllesamtal och spelade upp det i månader framåt...

Det handlade om att systembolaget sålde viner från israeliska bosättningar.