2008-01-20

Jag är inte en snäll pojke!

Genialisk text av Tanja Suhinina på hennes blog. Hon är tyvärr både duktigare och mer intelligent än mig, men jag slår vad om att jag slår henne på Donkey Kong. Nå, jag kan alltid försvara mig med att jag inte nödvändigtvis är en snäll pojke. Bitsk och elak är epitet som används oftare, men jag brukar trösta mig med att jag har ett hjärta av guld. Och tyvärr är pojkstadiet lämnat sedan länge.

Hennes text handlar om kvinnoförtryck, fördomar och svårigheten att uttala komplicerade ord som "patriarkat". Läs den här!

2 kommentarer:

Tanja Suhinina sa...

Tack! SÅnt här gör en gammal kvinna glad. Du kan nog spöa mig i vilket TV-spel som helst, jag spelar inte, jag tittar bara på. Och ibland citerar jag dålig reklam för datorkedjor.
Fantastisk bild, förresten!

Hampus Eckerman sa...

Det var så lite så. Skönt att jag i alla fall är bättre på TV-spelen, jag ska försöka behålla det försprånget.