2007-07-30

Sjungande i duschen

SvD skriver om en kvinna i England som av domstol blivit dömd att aldrig mer sjunga i duschen. Grannarna har klagat på att hon varje morgon sjunger Gary Glitters "Leader of the Gang". Det påminner mig om denna gamla limerick:

Det bor en kvinna i Unger
som jämnt står i duschen och sjunger
Daar bär grannarna dit mat
på massor av fat,
ty de tror att hon ylar av hunger

P.S. Har varit lite dålig på att uppdatera bloggen ett tag. Uppkopplingarna i Vietnam har varit extremt långsamma och jag har tappat bort laddaren till min lilla handdator där jag brukar skriva inläggen. Jag hoppas det blir lite bättre i framtiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, jag saknade någonting nytt på din blogg :o)

Bra att börja om med folk som sjunger under dushen... heheehehhe

Om jag gör det, då skulle man kasta mig från lägenheten. Jag är såååååå dålig på att sjunga.
Min man är musikproducent, o jag svänger ibland i hans studio. För skoj-skull tar jag mikrofonen o sjunger :o) Då lyfter jag upp stämningen o får folk där att skratta. Liksom stå upp komikern :o)

PS! Lycka till på dina vägar! Efter ditt inlägg på min blogg, har sionister svårt att slåss med fakta. Tack! :o)

Anonym sa...

Hoppas du fixar det. Jag har haft stor glädje av dina blogginlägg sedan jag upptäckte din blogg.