2007-10-23

Penisfestivalen i Kawasaki

Mitt i Haninge har idag en intervju med mig på sid 28. För er som inte har tidningen borde den också finnas att läsas här. Intervjun ligger på sid 28. Enligt ryktena ska den också komma in i Mitt i Tyresö och Mitt i Kista, men jag har inte kunnat få det bekräftat eftersom hemsidan inte uppdaterats än för dagens tidning.

"Hamnade på Penisfestival" är rubriken på artikeln som bl.a handlar om mitt besök vid Penis-festivalen i Kawasaki som firas i april varje år i samband med körsblommorna. Utöver detta talar jag om mitt besök i Burma (och här) samt om mumierna i Mexico.

För den som vill höra mer om mina resor så kommer Tyresö närradio att börja sända två halvtimmar med mig med början den 28:e oktober. Dessa två halvtimmar kommer sändas dygnet runt, ungefär var 6:e timma. Dessa halvtimmar kommer också att sändas på nätet.

Från penisfestivalen i Kawasaki

Den första av de två halvtimmarna på Tyresö-radion kommer att handla om min specialitet gällande morbida och märkvärdiga resmål. Det handlar om parasitmuséet i Tokyo, Kackerlacksracet i Brisbane, De dödas dag i Mexico, de buddhistiska helvetena i Singapore och mycket, mycket mer. I en senare bloggpost ska jag försöka sammanfatta de 16 mest märkvärdiga resmålen.

Från Singapore, en kanin med stora, spetsiga tänder!

Den andra halvtimman kommer handla om mer seriösa betraktelser från mina resor, som upproret i Oaxaca i Mexico, militärkuppen i Fiji samt munkarna i Burma. Även två halvtimmar är mycket lite tid för ett års resande, men förhoppningsvis hinner jag få någonting sagt. Annars så hittar ni ju mina reserapporter här på bloggen med start i september förra året.

Inga kommentarer: